Szok! BMW z napędem na przód
BMW 2 Active Tourer- nowość w ofercie
Bawarczyków, po raz pierwszy oferują rodzinnego vana. Drugą
nowością jest napęd na przednie koła, wprawdzie nie należy się
obawiać tego rozwiązania, bo BMW wbrew pozorom ma doświadczenie w
budowie przednionapędowców. W końcu chwalone pod względem
trakcji MINI, też należy do Niemców i to oni odpowiadają za
opracowanie jego zawieszenia. Pod tym względem fani marki powinni
wziąć głęboki oddech i oswoić się z tym faktem, gdyż BMW
planuje zwiększenie liczby przednionapędowych pojazdów.
Najwięcej kontrowersji budzi design
samochodu, szczególnie w przedniej części. Złośliwcy nazywają
nowe BMW najzwyklejszym w całej gamie. Zarzuca mu się też brak
przysłowiowego zadziora i charyzmy. Co bardziej spostrzegawczy,
zauważyli też, że BMW 2 Active Tourer z profilu przypomina Kię
Carens.
Przełomowe Twingo od Renault
Na tle pierwszego Newsa ta wiadomość
wydaje się równie szokująca. BMW rezygnuje z napędu na tył, a
Renault zaprezentowało właśnie trzecią generację modeli Twingo z
napędem na tył. Pierwsza generacja tego auta, zdefiniowała na nowo
klasę małych miejskich samochodów, poprzez przełomowe
rozplanowanie przestrzeni. Teraz Francuzi po raz kolejny chcą
zdefiniować na nowo ten sam segment.
Skorzystali przy tym z pomysłu,
który forsował Volkswagen konceptem Up!, czyli umieszczenie silnika
z tyłu i napęd na tył. Dlaczego takie rozwiązanie? Krótszy
przód, lepsze możliwości manewrowania. Ostatecznie produkcyjnego
Up!a wyposażono w silnik zamontowany pod przednią maską, za to
Renault przy współpracy z Mercedesem, który z kolei jest
właścicielem Smarta, opracowali małe autko miejskie dla czterech
osób, z napędem na tył i silnikiem umieszczonym z tyłu. Co więcej
nowe Twingo ma też czworo drzwi, więc i tym zrywa z tradycją
poprzedników. Trzeba przyznać też, że generalnie mały Francuz
wygląda bardzo ładnie, zadziornie i że ten projekt wyszedł
koncernowi znad Sekwany całkiem ładnie.
Jeden z trojga
Trojaczki z Kolina zmieniają swój
wygląd. Jako pierwszy na modernizację modelu zdecydował się
Peugeot i w ten sposób w Genewie zostanie zaprezentowany model 108
,który zastąpi wysłużone już 107. Francuzi postawili na design
zbliżony do tego z modelu 308 II, w ten sposób wygląda on jak
miniaturka większego brata. Niestety Peugeot nie pokazał jeszcze
jak wygląda wnętrze, ale jeśli Francuzi wzięli sobie do serca
tytuł najładniejszego wnętrze roku, jaki przyznany został
modelowi 308, możemy spodziewać się, małej kierownicy i wysoko
umieszczonych zegarów, zgodnie z nową filozofią projektowania wnętrz
tej marki. Czekamy teraz na prezentację jego bliźniaków spod znaku
Toyoty i Citroena.
Mała żółta pszczółka
Audi zaprezentowało właśnie model S1
bazujący na niezbyt popularnym (opinia nie jest poparta żadnymi
wynikami sprzedaży, a jedynie obserwacją tego co jeździ po
drogach) modelu A1, który jest paskudną kpiną z klientów tej
marki. Nie będę wspominał, że kierownica w nim użyta pochodzi z
Seata Ibizy i wymieniono jedynie środek tejże, oraz że plastiki w
niej zastosowane są gorszej jakości niż w porównywalnym Citroenie
DS3. W każdym razie model S1 ma silnik o mocy 230 KM, dzięki czemu
pierwsze uwagi można spokojnie przełknąć i udawać że ich nie
ma. Co więcej Audi postanowiło wyróżnić ten model od pozostałych
z rodziny 1 i zastosowało zupełnie nowe reflektowy z przodu, oraz
nowe lampy tylne. Modernizacja niby nieduża a jednek robi sporą
różnice. Ciekawie prezentuje się tez sportowy grill i duży tylny
spoiler, który w wersji z pięciorgiem drzwi, przypomina do
złudzenia ten zastosowany w nowym MINI.
Ale ze napęd na przód w BMW :)
OdpowiedzUsuńFaktycznie dziwne z tym napędem. Dla mnie trochę za kanciaty, ale wiem, że może się podobać bardzo dużej ilości osób.
OdpowiedzUsuńJakoś mnie te różne różności nie przekonują. No może poza Audi S1, które ma coś w sobie, ale jest samochodem jak dla mnie typowo miejskim żeby nie powiedzieć miejskim dla kobiet;)
OdpowiedzUsuńCiekaw jestem tego BMW 2 Active Tourer, bo to naprawdę interesująca propozycja jak na BMW. Spodziewam się komfortu na bardzo wysokim poziomie, ale jak będzie z właściwościami jezdnymi to zupełnie nie mam pojęcia.
OdpowiedzUsuńTo Twingo jest całkiem zgrabne, sam bym nie wsiadł, ale żoni się dobrze jeździ :]
OdpowiedzUsuńNa szczęście to był tylko ich mały eksperyment :]
OdpowiedzUsuń____________________________
transport opału węgorzyno
Hmm, ale wciąż ciekawy eksperyment :)
OdpowiedzUsuńAudi S1 fajne autko. Ogólnie te samochody to dla Pań ;)
OdpowiedzUsuńAudi S1 to moje marzenie i mam nadzieję, że kiedyś uda mi się uzbierać na to autko.
OdpowiedzUsuńBardzo fajne informacje. Ogólnie cały Twój blog jest bardzo interesujący i dostarcza mnóstwo ciekawej wiedzy, więc mam nadzieje, że niedługo dodasz coś nowego.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawe informacje. Taka wiedza przyda mi się na pewno.
OdpowiedzUsuńMuszę powiedzieć, że wpis jest naprawdę super.
OdpowiedzUsuń