czwartek, 1 marca 2012

Nagroda Top Gear Polska- Samochód Rodzinny Roku 2011

Ta nagroda jest za odwagę. Za odejście od zakalca ,,filozofii korporacyjnej" i odwrócenie się od mizerii ,,opini klienta". Za uniknięcie pułapki. Jeśli ciągle pytasz klienta czego chce, on ciągle odpowiada: ,,Tego samego, tylko lepiej". Czasem trzeba odważyć się i zrobić krok w nowym kierunku. Citroen w prawie całej swojej historii słynął z tej zdolności i to samo czyni w intrygującym, przyjemnie nietypowym DS5.
Niech Niemcy obsesyjnie brną w swojej cyzelowatej od lat koleinie. Robiąc DS5, Francuzi postanowili nie brać z nich przykładu ( dzięki Bogu!- przypis red.). Zamiast kolejnego wysokiego kombi, nadętego do gabarytów pseudo-SUV-a, w anonimowym i zimnym mundurku ,,pojazdu flotowego" zrobili coś nowego. Wzięli płytę podłogową i przedni napęd z C4 Picasso, zawieszenie z szerokim rozstawem osi opartym na tej samej płycie Peugeota RCZ i ciekawie, efektownie połączyli.
DS5 ma owalny profil, ale powierzchnie mocno rozrzeźbione akcentami. Nieszablonowe wnętrze wnosi ekscytującą świeżość, pozostając przy tym racjonalne i funkcjonalne. Zmontowane jest z widoczną starannością, jak zresztą cały samochód. Oglądając go i poznając bliżej, odczuwa się swoistą przyjemność. Jest jakby orzeźwiający, właśnie dzięki temu, że nie kopiuje, grzecznie i śmiało, niemieckich sedanów. Francuski Citroen DS5- Samochód Rodzinny Roku TopGear. Stanowi miłą niespodziankę w segmencie, z którego wieje sztampą i nudą.

Tekst: Tom Ford
Tekst bardzo mi się spodobał, zgadzam się absolutnie z Tomem Fordem- kopiowanie Niemców, którzy są jak kot goniący swój ogon jest bezcelowe- oni sami nie wiedzą, w którą stronę pójść. Trzeba być wizjonerem! Trzeba tworzyć dzieła- nie kolejne mikrofalówki na kołach.

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat ja nie znam się aż tak na markach samochodów i jestem zdania, że po prostu każde auto ma swoją duszę. Ja również niedawno kupiłam auto używane i jestem z niego bardzo zadowolona. Nawet przedtem czytałam na stronie https://kioskpolis.pl/czym-jest-oc-komisowe/ o tym czym jest de facto OC komisowe.

    OdpowiedzUsuń